Monday, October 27, 2008

Angay Ba Kita Mabalaka?

Matod pa sa teorya sa ebolosyon ang tao kuno gikan sa unggoy. Mao kini hisgot sa mga eksperto og sigun sa akong pakisusi gikan sa mga sinulat ni anhing Charles Darwin.
Dili ko makaingun nga kini tinood kay wala pa igong ibidensya kung mao ba gayud kini ang gigikanan sa tao. Suma nagingon ang seyensya nga aduna kunoy nawalang kasayoran nga gitawag nila'g "missing link" aron kini makompleto og mapa matood nga ang tao gikan sa mananap. pero nganong daghan pa may unggoy no?

Adona koy nakaplagan nga hulagway sa maong eblosyon apan dako nakong pagka nganga og daw nakurat ako kay mao kini akong nakit-an.

kini nag pasabot nga ang tao nag anam nag katupolan og daw nahimo na siyang usa ka repleksyon sa iyang mga binuhatan nga daw siya gi base sa unsa ka inilang mananap, ang baboy.
sala ba ang kaulit? sala ba ang pagkahilig sa daw kaupas nga nanubo nga mga kan-anan nga
gitawag natong "Food Chains" nga igo na lng kita mo bayad unya habhab dayon?
usa ka dakong pangutana ang nag pabilin? asa kaha ma tapos ang Teorya sa Ebolosyon?




12 comments:

RoNald said...

Bitaw jigs wa ta mahibalo kung kani tinuod ba o usa lang ka himu2x sa mga karaang tao. Apan kung ato jud ning sutaon kini naay posibilidad nga tinuod.

Apan pagkakita naku aning piktyur sa bag-o nga ebolosyon ako nahimuot kaayo kay gilaliman kag ang tao mamahimong baboy sa kadugayan. unsaon na lang na wala na ra ba kaayo tangkong diri sa kalibutan. halos puro na building ang ato makita. wala na kau mga sapa na tubuan ug tangkong na usa sa pinakapaborito na pagkaon sa baboy. hehe.

Ug sa katong pangutana nimu mahitungod sa nagkadenang pagkaon o "food chain" posibly pud kini na dili maayo para sa atoang panglawas. kaning mga baligya ani na mga establishimento puno sa mga ginatawag nato na preservatibs na dili cgurado dili maayo para sa atoang pagtubo. wa ta kabalu kung unsa jud ang tinuod na proseso ana nga mga pagkauna ug wa pud ta kabalu kung usa jud siya kalimpyo kay wa ta diha paghimu ana. mao dapat pud nato na likayan panagsa ang mga ingon anang klase sa mga pagkaon. mas maayo pa siguro nga musubay ta a ginatawag nato na "food pyramid". kay kining makatabang kanato para dili ta mahiduol sa mga posibleng makadaot sa atong lawas sama sa mga nagkalain-laing klase nga sakit. Kung mamatikdan natu matingala na lang ka pinakalit naa na ka bun-i, an2x, alipunga, had2x, bitok, kurikong, empatso, goiter, sakit sa bato, sakit sa pus-on ug uban pa kay kini tungod sa di maayong dyeta. busa ang maayo buhaton atong likayan na maparehas sa ebolosyon nga naa sa imong piktyur. sige diri ra kay ni-reklamo na ang tag-iya sa blog. daghan pa unta ko buot ipahibalo sa publiko ug sa akong mga fans. so sa pagkakaron kana na lang usa ug diri natapos atong sugilanon. "handomanan sa usa ka agta". hehe

RJ said...

Wow! First time nako nakabasa Cebuano blogs. Makasabot ko, pero di gyud ko maayo magsulat or magsulti in Cebuano dialect. [Ilonggo kasi ako].

Hahahah, dapat daghan makakita aning theory/illustration nga nakita nimo.

-mOlit- said...

waaaah... wala nku nka hilak for the first time sa imong gipang post jigs nka NGANGA ko pag kita sa picture..waaahhh.. katawaanan ayo promise.. pero naguol pud ko gamay ky padulong nku sa ana na sitwasyon..NGANGA!!.. SIMBAKO lang!!! Please lang wag nman sana...

Hai.. pagkita nku sa pic naka isip ko na eh career na zud naku akong pag diet!!!!!waaahhhh.. tabang!!!..hahaha...

hanggang dito nlang! Slamat sa mag butyag sa kamatuoran..waahah...

Chai said...

nah!! angay gyud tang mabalaka.

ayaw na pagdiet molit kay bisag unsaon nimo, padulong gyud ta dinha. ok?

cge mao lang to

jacob said...

Oi ka ngilngil nga mga panghitabo jigs...

Naka dungog npud ko ani nga theory pero katong ang tao gkan sa unngoy...apan kining theory nga padulong kita sa mananap nga sama sa baboy ngilngil jud pamalandungan..

Angay gyud ta magpakabana kung hain ta gkan...sama sa imong gi ingon ni Syanong Darwin kung ang tao gkan sa unggoy nganong hangtod karon dghan paman unggoy? nagpasabot ba kini nga puhon mahimo rana silang tao nga sama nato?

Kuyaw gyud ni! nalisang ko sa mga pangyayari galasgawa ani uie...

Ang istorya gyud diay ani si Charkes Darwin sa gamay pa dghan amigo nga mga unggoy og isa sa mga unggoy ang nanglugos sa iya...tungod sa trauma nga iyang nbati dd2 siya nka formulate og idea about sa evolution...

Tsk tsk2...luoy daw kau si Charles ato..gi pasa pasahan og unggoy..nakuha gyud daw iyang pagka lalaki...

Mao gyud daw to ang nahitabo....

Og about sa Food Chain tama ng sugyot ni ronald uyon ko sa iyang mga gi pang yamar..duna gyud siyay punto..sakto gyud! igo gyud ang kamatuoran...

Diri nlng taman kay gusto nko mobo lng akong comment dili ko magsundog ana sa ila nga tag-as kau..mura na og isa ka POST ang comment...unya mao rato jigs...

Diri sako...

Santa editorial said...

dodoy jigs nibisita na usab ako ning imong payag. nindot man ang imong payag kay daghan jud og imong madalit dinhi ug hamugaway usab...makalipay kay sadya man. sa imong pangutana ngano daghan man unggoy pa matod lagi sa siyensa kuno gikan kita sa unggoy apa adunay yugot kuno sa atong kalamboan nga usa ka matang sa unggoy ang milahos nagdto sa pagkahimong tawo samtang ang usa ka matang nagpabiling unggoy...mao siguro kining mga unggoy nga naa sa atong panggobyerno LOL. pero dili ako nagatoo sa maong teorya sa ebolusyon ni lolo darwin kay wala man gyoy makita nga linya lagi...mao nay nakabahog tiktik ining teoryaha ug kung adunay may makita, tinumo-tumo pod lagi sa mga badlongon sa siyensya... pero ang drowing nga imong gipakita murag motoo nako nga dunay ebolusyon... hehehe... ok gud works dodoy jigs... padayon sa pagbalita og mga maayong mensahe ug maayong opinyon...

jigs said...

@RoNald - kuyaw sab nang imong nahuna-hunaan. murag naka uyon sa ko kay aduna kay punto. kinsa diay agta nald? murag naa na jud kay award dri ba.

@rj - oi bag-ong manukiay. dayon sa among payag bai. salamat kay nalingaw ka. hinaot nga unta mag balik2 ka nganhi sa among gmayng panagtapok

@-mOlit- ayaw kabalaka molit kay layo pa kaayo ka sa teorya. murag daghan pa kang kaunon nga humba. ehehe

@ Hi!! This is Chai... kuyaw sab si chai oh. hatagi pod og chans si molit ehehehe.

@ jacob - karon pa ko kadungog ana cob. looy diay kaayo si anhing charles no? gimolestya. wahahaha

@ Fernando C. Zamora - mao gyuy naka bahog tiktik dra dong. ahahahaha. nalingaw pod ko sa inyong pag sugyot sa inyonh opinion bahin sateorya. salamat.

Jobs Curator said...

uie action man sad ta ug kabalaka aning bag-ong theory sa evolution jigs, medyo nidaku2x na raba ni akong abs da, dati six packs rba ni hohoy.

naa pod punto ni nga teorya ba ky naa jud tendency ang tao nga mgkatapolan madugay unya dli na kaau maghatag ug bili sa maayong panglawas, mao ng wla nay diet2x ug ehersisyo dungagan pa jud ug pagkahilig ug kaon aning gitawag nilang "food chains".

tama jud ning hulagway sa bag-ong ebolusyon nga imong nakaplagan jigs, naa jud posibilidad nga dha ta padulong, ang pagkahusama sa usa ka mananap nga baboy. hohoy magsugod na diay ko ug setup ani matag buntag hehehe. mao lng to jigs ky manakop pako ug ilaga ^_^

pinoytravelpod said...

Wahahhahaa..kakuyaw ba ani! Mau na xa ginatawag ug NEW Evolution sa tao in short hakug theory...hahahhaa

Wala ko masabi..speechless ko jigs. nyahahaha ang aku lng mukaun jud ko..dapat dili mawala ang food chains..ok lng kay dili man gihapuun ko mutambuk maski pila ka balde na kan-on ankung kaunun hhehhehehee

Advertisement sa..
Adtu mu diring dapita..

http://themarkofanexplorer.blogspot.com
http://blastyourprofit.com

pchi said...

wa kaikyas sa akong mata ang hulagway na imong gibutang

nakahinuktok man sad ko

bitaw murag padulong na ta sa pagkababoy
and kalainan lang... kita ang mga baboy nga naay kwarta ug naay sinina

faye said...

haha nice....generations here

Claw Machines said...

Kuyawa bai, Murag pulis na to pag bago slim pa. Pag dugay parang nasa picture he he he

Unsay Oras?

BALIK SA BALAY